Ogólne warunki sprzedaży

Niniejsze ogólne warunki sprzedaży określają warunki sprzedaży towarów w sklepie internetowym działającym na stronie upoloznych.pl należącej do uPołożnych Aleja Generała Leopolda Okulickiego 20 35-222 Rzeszów, NIP: 8133469450

  1. Definicje użyte w niniejszych ogólnych warunkach sprzedaży w sklepie internetowym następujące określenia oznaczają:
    • KC - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2017.459 t.j. z późn. zm.);
    • Klient - osoba fizyczna, w tym również Konsument, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna albo jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która kupuje w Sklepie Towar od Sprzedawcy;
    • Konsument FUNDACJA U POŁOŻNYCH;
    • Koszyk - funkcjonalność Strony pozwalająca sporządzić listę Towarów wybranych przez Klienta spośród Towarów dostępnych w Sklepie;
    • Sprzedawca - FUNDACJA U POŁOŻNYCH
      al. Gen. Leopolda Okulickiego 20,
      35-222 Rzeszów
      Nip: 5170452732
      Regon: 540025499
      Krs: 0001134906
      telefon: +48 608 637 888
      email: biuro@upoloznych.pl
    • Regulamin - regulamin sklepu internetowego działającego na tej stronie;
    • Sklep - sklep internetowy działający na Stronie;
    • Strona - serwis internetowy działający pod adresem upoloznych.pl Strona administrowana jest przez lub na zlecenie Sprzedawcy;
    • Towar - rzecz ruchoma z asortymentu Sklepu, będąca przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
    • Użytkownik - użytkownik internetu, w tym będący Klientem, korzystający ze Strony;
  2. Treści zawarte na Stronie:
    1. Sprzedawca prezentuje na Stronie Towary, ich opisy, cenniki i inne informacje dotyczące Towarów z asortymentu Sklepu. Treści te nie stanowią oferty, lecz stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 KC.
    2. Treści prezentowane na Stronie, w szczególności utwory graficzne i słowne, są chronione prawem autorskim. Użytkownik nie może wykorzystywać żadnej zamieszczonej na Stronie treści, ani w całości ani w części, ani w formie oryginalnej ani w formie opracowania, do celów innych niż własny użytek osobisty. Użytkownik nie może również w inny sposób dystrybuować, zmieniać, ponownie wykorzystywać lub umieszczać na innych stronach jakiejkolwiek części Strony bez zgody uprawnionego.
  3. Ceny:
    1. Ceny Towarów są cenami końcowymi i wyrażone są w polskich złotych (PLN).
    2. Ceny Towarów nie obejmują kosztów ich dostawy.
    3. Sprzedawca może zmieniać ceny Towarów w Sklepie. Zmiana ceny Towaru pozostaje bez wpływu na cenę należną Sprzedawcy na podstawie zamówienia złożonego przed dokonaniem przez Sprzedawcę zmiany ceny Towaru w Sklepie.
    4. Ceny podane na Stronie obowiązują jedynie w Sklepie.
  4. Dostawa i odbiór Towarów:
    1. Towary dostarczane są wyłącznie na terytorium Polski.
    2. Oferowane towary są dostępne jako wirtualne, także żadne z poduktów nie są bezpośrednio wysyłane fizycznie. Są wysyłane na adres email.
    3. Całkowity koszt zamówienia, obejmujący cenę Towaru i koszty jego dostawy, wskazywany jest Klientowi, przed złożeniem przez niego zamówienia, na Stronie w Koszyku.
  5. Sposób płatności za Towar:
    1. O dostępnych sposobach płatności za Towar Klient informowany jest w trakcie składania zamówienia.
    2. Klient może wybierać spośród następujących sposobów płatności za Towar:
      1. Za pośrednictwem serwisu Przelewy24
      2. Płatność przelewem
    3. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia po otrzymaniu od Klienta całej należnej kwoty, obejmującej cenę Towaru i koszty jego dostawy.
    4. W braku odmiennego postanowienia na Stronie, Klient powinien uiścić całą należną kwotę, obejmującą cenę Towaru i koszty jego dostawy w terminie natychmiastowym od momentu otrzymania przez Klienta potwierdzenia otrzymania zamówienia od Sprzedawcy.
    5. Jeżeli Klient dopuszcza się zwłoki, Sprzedawca może wyznaczyć mu odpowiedni dodatkowy termin, nie krótszy niż 2 dni z informacją, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu Sprzedawca będzie uprawniony do anulowania zamówienia, to jest odstąpienia od umowy na zasadach określonych w art. 491 KC.
    6. W przypadku wybrania przez klienta wysyłki za pobraniem, klient zobowiązuje się do odbioru i zapłaty za przesyłkę z zamówieniem. Jeśli przesyłka z zamówieniem nie zostanie odebrana i wróci do nadawcy klient zostanie obciążony kosztami wysyłki, które ma obowiązek uregulować do 7 dni od momentu zwrotu paczki do nadawcy. Zostanie o tym poinformowany w wiadomości email.
  6. Termin spełnienia świadczenia (wysłania Towaru) przez Sprzedawcę:
  7. Spełnienie świadczenia przez Sprzedawcę - wysłanie Towaru Klientowi nastąpi w terminie do 3 dni od dnia otrzymania całej należnej Sprzedawcy od Klienta kwoty, obejmującej cenę Towaru i koszty jego dostawy.
  8. Promocje
    1. Sprzedawca może prowadzić akcje promocyjne i wyprzedaże na warunkach szczególnych wobec niniejszych ogólnych warunków sprzedaży. W szczególności Sprzedawca może przyznawać rabaty kwotowe lub procentowe obniżające cenę Towaru.
    2. Skorzystanie z promocji może być uzależnione od posiadania przez Klienta kodu rabatowego i podania go w trakcie zamawiania Towaru. Jeżeli Klient posiada kod rabatowy na zasadach określonych w warunkach danej promocji, to powinien zapoznać się z terminem ważności kodu rabatowego albowiem po upływie terminu ważności, kod rabatowy nie będzie mógł zostać użyty. Kod rabatowy nie może być łączony z innym kodem albo kodami rabatowymi ani z innymi promocjami, chyba że warunki promocji stanowią inaczej.
    3. Promocje nie mogą się łączyć, chyba że warunki promocji stanowią inaczej.
    4. Promocje prowadzone są na czas określony lub do wyczerpania Towaru objętego promocją. W braku wskazania czasu trwania promocji i braku wskazania, że promocja obowiązuje do wyczerpania Towaru przyjmuje się, że promocja trwa do odwołania przez Sprzedawcę.
    5. W wypadku, gdy promocja dotyczy sytuacji, w której Klient składa zamówienie obejmujące więcej niż jeden Towar, w szczególności zestaw promocyjny albo pakiet promocyjny, wówczas Klient nie ma możliwości rezygnacji z pojedynczych Towarów wchodzących w skład zestawu promocyjnego albo pakietu promocyjnego, jak również nie jest możliwy podział zestawu promocyjnego ani pakietu promocyjnego. Postanowienia niniejszego ustępu mają pierwszeństwo wobec postanowień Regulaminu.
  9. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość:
    1. Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, przysługuje - na podstawie przepisów prawa - prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 3 do Regulaminu, na piśmie, w terminie 14 dni wysyłając je na adres poczty elektronicznej: sklep@upoloznych.pl
    2. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru na wskazany przez Klienta adres, podawany w momencie składania zamówienia.
    3. Do zachowania terminu na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem, na adres mailowy sklep@upoloznych.pl
    4. W momencie otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy za pomocą poczty elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi wiadomość pocztą elektroniczną potwierdzającą otrzymanie oświadczenia.
    5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru umowę tę uważa się za niezawartą.
    6. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
    7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towaru, zwrócić Konsumentowi dokonane przez niego płatności za sam towar, bez kosztów wysyłki. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia mu przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności za towar, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    9. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 7 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem, na adres uPołożnych Aleja Generała Leopolda Okulickiego 20 35-222 Rzeszów.
    10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Jeżeli Konsument prześle zwracany Towar za pobraniem, wówczas Sprzedawca może Towar odebrać a następnie wystawić Konsumentowi Paragon lub Fakturę obejmującą kwotę pobrania.
    11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
    12. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu:
      1. do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
      2. Jeśli towar był używany, jest zniszczony, uszkodzony lub niekompletny.
  10. Reklamacje i niezgodność świadczenia z umową:
    1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową sprzedaży Towaru.
    2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość.
    3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt 2, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt 2, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
    4. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
    5. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, ponosi Sprzedawca. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
    6. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
      1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową
      2. brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową
      3. brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z możliwości naprawy lub wymiany
      4. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta
    7. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.
    8. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
    9. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
    10. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy, Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
    11. W razie odstąpienia od umowy na podstawie reklamacji, Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
    12. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny towaru przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    13. Reklamacje można składać:
      1. drogą poczty elektronicznej na adres: sklep@upoloznych.pl
      2. poprzez formularz kontaktowy
    14. W reklamacji Konsument powinien:
      1. podać swoje imię i nazwisko, a także adres poczty elektronicznej lub adres korespondencyjny
      2. wskazać Towar, którego dotyczy reklamacja i datę jego zakupu, w szczególności podając numer zamówienia lub inne informacje pozwalające zidentyfikować Towar
      3. wskazać przyczynę reklamacji - określić niezgodność Towaru z umową i datę jej pojawienia się
      4. wskazać czego się domaga
    15. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Sprzedawca odpowie Konsumentowi na adres, z którego otrzymał reklamację, chyba że Konsument zaznaczy w reklamacji, iż odpowiedź ma nastąpić na inny adres. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku, takim jak w szczególności e-mail.
    16. Towar będący przedmiotem reklamacji Konsument zobowiązany jest dostarczyć przesyłką na adres Sprzedawcy: uPołożnych Aleja Generała Leopolda Okulickiego 20 35-222 Rzeszów.
    17. Konsument może skorzystać z formularza reklamacji udostępnianego przez Sprzedawcę na Stronie.
    18. Jeżeli Sprzedawca nie uzna reklamacji, w szczególności z uwagi na niewłaściwe korzystanie z Towaru przez Konsumenta, Sprzedawca poinformuje Konsumenta o możliwości dokonania przez Sprzedawcę odpłatnej naprawy z odpłatnym dostarczeniem Towaru Konsumentowi. Sprzedawca przystąpi do naprawy po otrzymaniu zapłaty całej należności z tytułu naprawy i dostawy naprawionego Towaru.
    19. Postanowienia dotyczące odpowiedzialności z tytułu niezgodności świadczenia z umową sprzedaży Towaru nie znajdują zastosowania do stosunków Sprzedawcy z Klientami, którzy nie są Konsumentami. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady wobec Klientów, którzy nie są Konsumentami, jest wyłączona.
    20. Wobec treści art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, przepisy niniejszego paragrafu, dotyczące Konsumenta, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  11. Pozasądowe rozwiązywanie sporów:
    1. Sprzedawca korzysta z pozasądowego systemu rozwiązywania sporów w sprawach konsumenckich.
    2. Inspekcja Handlowa jest uprawniona i właściwa dla rozwiązywania sporów w sprawach konsumenckich Sprzedawcy z Konsumentami. Adres strony internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie: WIIH, adresy stron internetowych pozostałych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, działających na obszarze poszczególnych województw znajdują się na stronie WIIH, a także w rejestrze podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozstrzygania sporów, znajdującego się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: UOKiK
    3. Więcej informacji dotyczących pozasądowego rozstrzygania sporów, znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: UOKiK, jak również w siedzibach poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, oraz na ich stronach internetowych.
    4. Pod adresem: Internetowe rozstrzyganie sporów dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Adres poczty elektronicznej Sprzedawcy sklep@upoloznych.pl.
  12. Dane osobowe Szczegółowe informacje wymagane rozporządzeniem:
    1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE podawane są Użytkownikowi podczas pozyskiwania jego danych osobowych.
  13. Postanowienia końcowe:
    1. Sprzedawca może zmieniać niniejsze ogólne warunki sprzedaży. Do umów zawartych przed zmianą ogólnych warunków sprzedaży, zastosowanie mają ogólne warunki sprzedaży obowiązujące w dacie zawarcia umowy.
    2. W razie błędu systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Sprzedawca, prowadzącego do błędów na Stronie, w szczególności w zakresie prezentowanej ceny Towaru lub kosztów dostawy, Sprzedawca może na podstawie art. 84 KC uchylić się od skutków prawnych potwierdzenia otrzymania zamówienia, o ile Klient o błędzie wiedział lub mógł z łatwością błąd zauważyć, o czym Sprzedawca poinformuje Klienta bez zbędnej zwłoki e-mailem lub telefonicznie.
    3. Umowy podlegają prawu polskiemu i zawierane są w języku polskim. Wybór polskiego prawa nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa, jakie byłoby właściwe w braku dokonania wyboru prawa.
    4. W sporach, które mogą wyniknąć w związku z umową sprzedaży Towaru zawartą przez Sprzedawcę z Klientem, który nie jest Konsumentem, wyłącznie właściwy będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
    5. Niniejsze ogólne warunki sprzedaży wchodzą w życie z dniem 20.08.2023 roku.
Loading...